Dodaj odpowiedź604 wyświetleńObserwuj temat
TEMAT: Test B2
33 odpowiedziNastępny poziom za punktów: 17Dołączyła: 30.03.2020Płeć: KobietaSkąd: MaintalOnline: 130 dni temuReputacja: 0

Czy ma ktoś z Was za sobą : 1. Doświadczenie zdawania tego testu w Niemczech i może się podzielić uwagami 2. Materiały z których korzystał lub poleca Mam znajomość na mocne B1, jednak wolę mieć certyfikat na poziomie B2. Podpowiedzcie coś plizzz.

Cytuj
Dodaj odpowiedź
197 odpowiedziNastępny poziom za punktów: 3Dołączyła: 10.01.2014Płeć: KobietaSkąd: EssenOnline: 3 dni temuReputacja: 0

Kasiu,zdawalam B2 w marcu...Zbyt pozno przeczytalam Twoje pytanie...obiecuje,ze jesli wczesniej nie uzyskasz potrzebnych Ci informacji - jutro,jak tylko bede mogla wszystko Ci opisze.


Dobranoc

Cytuj
00
197 odpowiedziNastępny poziom za punktów: 3Dołączyła: 10.01.2014Płeć: KobietaSkąd: EssenOnline: 3 dni temuReputacja: 0

Witaj...zacznijmy od tego,kto bedzie ponosil koszty Twego kursu B2.
Jesli Ty sama - nie ma problemu,zglaszasz sie do wybranej szkoly,zapisujesz na kurs.Do wyboru bedziesz miala /w zaleznosci od szkoly/kurs intensywny lub w normalnym trybie.Mniej wiecej trwa to ok.4 - 5 miesiecy,jest tez kues dla uczacych sie szybko - ten trwa krocej.

Jesli jednak koszty ma pokrywac BAMF ,JobCenter lub Arbeits Agentur najpierw sprawdza w systemie czy nalezy Ci sie sfinansowanie lub dofinansowanie kursu lub -ze wzgledu na zawod - takowy kurs jest Ci niezbedny.

Sam kurs wyglada mniej wiecej jak B1,z tym,ze nie ma pisania na tablicy i spisywania,wiecej pracy w grupach lub samodzielnie.

Jezeli naprawde chcesz nauczyc sie niemieckiego polecam zrezygnowanie lub ograniczenie korzystania z polskiej telewizji.

Jedna z czesci egzaminu /jak w B1/ jest Hören...tekst ,wiadomosci,puszczany jest tylko raz...od razu nanosisz odpowiedzi do tego co slyszysz.W tle moga byc rozne dzwieki,np.odglosy ulicy czy budowy,dlatego wazna jest koncentracja i wsluchanie sie.

Za to zadanie dostaje sie duzo punktow,ktore moga decydowac o wynikach.

Jako pierwsze zadania jest czesc pod nazwa:Czytanie i rozumienie...czesto dosc podchwytliwe,szczegolnie,gdy przychodzi do czesci :rozumienie z detalami….jedno slowo moze wprowadzic w blad i wtedy klapa bo caly tekst zrozumiesz falszywie.Teksty sa dluzsze niz przy B1,czesto fachowe…

Tzw.Sprachbausteine:to uzupelnianie luk w tekstach,sa dwa zadania tego typu.I tutaj sprawdza sie nie tylko Twoja znajomosc gramatyki ale takze uzywanie spojnikow itp,zastosowanie wtracen.


Cytuj
00
33 odpowiedziNastępny poziom za punktów: 17Dołączyła: 30.03.2020Płeć: KobietaSkąd: MaintalOnline: 130 dni temuReputacja: 0

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Zamierzam się przygotowywać z nauczycielem znającym testy /będącym przy egzaminach/. W zasadzie potrzebuję konwersacji i jakiegoś total immersion w obcym języku. Czytam blogi psychologiczne po niemiecku i inne interesujące mnie rzeczy. No tv. No i używam języka w pracy. 

Cytuj
00
197 odpowiedziNastępny poziom za punktów: 3Dołączyła: 10.01.2014Płeć: KobietaSkąd: EssenOnline: 3 dni temuReputacja: 0

Na koncu przystepujesz do egzaminu ustnego:
Zadanie 1:to prezentacja,ktora przygotowujesz w domu.Wybierasz temat - te otrzymasz od nauczyciela -im wczesniej go sobie opracujesz tym wiecej czasu bedziesz miala na jego doszlifowanie.To troche jak obrona pracy magisterskiej…
Zadanie2:Czekajac na swoja kolej dostaniesz tekst do przeczytania...mozesz sobie zrobic notatki - potem z partnerem/ka omawiacie tekst i wyrazacie swoja opinie - ta czesc to Dyskusja.
Zadanie 3:To organizacja.Dostajesz zadanie np.zorganizowanie seminarium dla lekarzy - bez obaw,nie musisz sie znac na medycynie-tu chodzi o to,jak z partnerem zamierzacie zadbac o lokal,materialy do wykladow,czy bedzie np.przerwa i maly poczestunek,jednym slowem - gdzie,kiedy jak.

Na kazde z tych zadan macie z partnerem kazde po 2-3 minuty

To jest najlatwiejsza czesc egzaminu.

Cytuj
00
197 odpowiedziNastępny poziom za punktów: 3Dołączyła: 10.01.2014Płeć: KobietaSkąd: EssenOnline: 3 dni temuReputacja: 0

Materialy dostaniesz w szkole,wszystko tez zalezy od zaangazowania nauczyciela.Nasza poza podrecznikami bez przerwy nam cos dorzucala z innych pomocy….czasami myslelismy,ze ona spi przy drukarce.


Miedzy B1 a B2 mialam kilkuletnia przerwe,gramatyka ulotnila mi sie z glowy...Dlatego kupilam sobie ksiazeczke:Übungsgrammatik für die Grundstufe - Friedrich Clamer/Erhard G.Heilmann...do tego mozna dokupic cieniutki zeszycik z rozwiazaniami -dla sprawdzenia samego siebie

W internecie znajdziesz wiele przykladowych prezentacji,zasad obowiazujacych na egzaminach..

Zycze powodzenia😊

Cytuj
00
197 odpowiedziNastępny poziom za punktów: 3Dołączyła: 10.01.2014Płeć: KobietaSkąd: EssenOnline: 3 dni temuReputacja: 0

Mysle,ze juz jestes przygotowana...i jesli jestes odporna na stres,tzn.nie masz stracha przed egzaminami to tak jakbys juz miala B2 w kieszeni.

Cytuj
00
33 odpowiedziNastępny poziom za punktów: 17Dołączyła: 30.03.2020Płeć: KobietaSkąd: MaintalOnline: 130 dni temuReputacja: 0
10687

Mysle,ze juz jestes przygotowana...i jesli jestes odporna na stres,tzn.nie masz stracha przed egzaminami to tak jakbys juz miala B2 w kieszeni.

Najlepsze zdanie! Dzięki serdeczne. 

Cytuj
00
1 odpowiedźNastępny poziom za punktów: 24Dołączył: 04.04.2020Płeć: MężczyznaSkąd: LeipzigOnline: ponad rok temuReputacja: 0

czesc
prosze tu znajdziesz ksiazke o ktorej piszecie, 

pozdrawiam

https://kupdf.net/download/uuml-bungsgrammatik-f-uuml-r-die-grundstufe-l-ouml-sungen_5914479cdc0d602568e5e554_pdf

Cytuj
00
33 odpowiedziNastępny poziom za punktów: 17Dołączyła: 30.03.2020Płeć: KobietaSkąd: MaintalOnline: 130 dni temuReputacja: 0
10840

czescprosze tu znajdziesz ksiazke o ktorej piszecie, pozdrawiamhttps://kupdf.net/download/uuml-bungsgrammatik-f-uuml-r-die-grundstufe-l-ouml-sungen_5914479cdc0d602568e5e554_pdf

Dzięki. Wczoraj miałam konwersacje auf Deutsch. Ale Dativ i Akkusativ to mam wyryty na blachę. He he

Cytuj
00
Dodaj odpowiedź

Najnowsze tematy

Najnowsze odpowiedzi

Zobacz więcej

Nowi użytkownicy

1649 aktywnych użytkownikówŁącznie: 619102 użytkowników, 222 gości, 67 anonimowych
2287 Wszystkich napisanych tematów59628 Wszystkich napisanych postów Najnowszy użytkownik
Pokaż więcej
Zaloguj się, aby obserwowaćBycie zarejestrowanym użytkownikiem forum daje Ci
nieograniczone możliwości!Dołącz do nas już dziś.
😊😉😄😜😂