Zarejestruj sięZaloguj się
Dodaj ofertę pracyDodaj ofertę szukam pracyDodaj ogłoszenie drobne
Wszelkie prawa zastrzeżone. Znak MyPolacy.de zastrzeżony zgodnie z decyzją EUIPO o numerze EUIPO 017995157
Dodaj odpowiedź16k wyświetleńObserwuj temat
TEMAT: Rejestracja auta TÜV przy polskim lpg
Mariusz
1 odpowiedź
Dołączył: 15.04.2020Płeć: MężczyznaSkąd: DelmenhorstOnline: ponad rok temuReputacja: 0
kopiuj link

Witam. Od końca stycznia pracuje i mieszkam w Niemczech, jakiś czas temu miałem kontrolę Zoll i powiedziano mi o podatku który muszę opłacić już po 2ch tygodniach. Oczywiście nie stanowi to dla mnie problemu i takowy podatek chce opłacić jak tylko otworzą urzędy, gdyż póki co u mnie pozamykane. Dodatkowo ostatnio wyczytałem że na przerejestrowanie auta jest 6 miesięcy, za to w Bremie i okolicy w urzędach odpowiedzieli że od razu po meldunku hmm?? Interesuje mnie co muszę zrobić, auto jest w benzynie plus LPG (zakładane w Pl). Czy mogą z tego powodu być jakieś problemy itd? Jak wygląda cała procedura? Pozdrawiam

Cytuj
Avatar użytkownika XxxxlXxxxl15 odpowiedzi
Dołączył: 07.05.2016Płeć: MężczyznaSkąd: HamburgOnline: ponad rok temuReputacja: 0
kopiuj link

To, co napisal Sylwester jest kompletna bzdura. 

Cytuj
00
Mariusz
1 odpowiedź
Dołączył: 15.04.2020Płeć: MężczyznaSkąd: DelmenhorstOnline: ponad rok temuReputacja: 0
kopiuj link

A jak wygląda to według Twojej wiedzy?

Cytuj
00
Avatar użytkownika XxxxlXxxxl15 odpowiedzi
Dołączył: 07.05.2016Płeć: MężczyznaSkąd: HamburgOnline: ponad rok temuReputacja: 0
kopiuj link

Po pierwsze:  rowniez w Baden Württemberg mozna (a w zasadzie trzeba) oplacic podatek drogowy, jesli pojazd przebywa nie tylko w celu turystycznym lub tranzytowym w De. Mowi o tym Kraftfahrzeusteuergesetz, paragraf 1(1), Punkt 2. 

Jesli pojazd przebywa w De nie tylko przejsciowo To zgodnie z paragrafem 20 (1) Fahrzeugzulassungsverordnung musi zostac przerejestrowany na niemieckie numery. 
„Przejsciowo“ zdefiniowane jest (FZV paragraf 20(6)) jako okres do do 1 roku, chyba, ze juz wczesniej wystepuja przeslanki, ze pojazd przebywa w De na stale (np. w przypadku, gdy jego uzytkownik (niekoniecznie wlasciciel) ma stale zameldowanie i prace w De).

Jesli pojazd posiada instalacje LPG i jest ona wpisana w polskim dowodzie rejestracyjnym (lub w dowodzie rej. innego kraju czlonkowskiego EU), to moze zostac ona odebrana w De, po uprzednim pozytywnym przejsciu badania GSP (Gasanlagen-Systemeinbauprüfung). 
Nie istnieje takze cos takiego jak „niemiecki Zertifikat“ dla elementow instalacji LPG. 
od ponad 20 lat wszelkie te elementy (parownik, komputer, uklad wtryskowy, weze gumowe, zawory, zbiornik LPG i jego armatura) musza posiadac homologacje ECE zgodnie z regulacja 67R01 lub 115R01. 
Poniewaz Polska przystapila do unii w 2004 roku, wszystkie instalacje montowane w Polsce od tej daty musza posiadac te homologacje. 
Pojazdy starsze, wyprodukowane przed 2004 rokiem, i wyposazone w starsze instalacje z nacjonalna, polska homologacja (PL...), nie sa „zulasungsfähig“ w De i musza albo te instalacje wybudowac, albo wymienic na posiadajaca homologacje ECE. 

Cytuj
00
Avatar użytkownika XxxxlXxxxl15 odpowiedzi
Dołączył: 07.05.2016Płeć: MężczyznaSkąd: HamburgOnline: ponad rok temuReputacja: 0
kopiuj link
cytowana odpowiedź

-

Kolego, Kfz-Steuer regulowany jest przez Kraftfahrzeugsteuergesetz, ktory jest prawem federalnym (Bundesgesetz) i obowiazuje w calej RFN. Unikanie placenia podatku (Steuerhinterziehung) jest przestepstwem (paragraf 370 SGB), a nie wykroczeniem. Roznica polega na tym, ze przestepstwo scigane jest z urzedu, wykroczenie moze, a nie musi byc scigane.
(Es liegt im Ermässen der Behörde). 
wiec jesli nie masz na jakis temat pojecia, to nie pisz tylko po to, aby cos napisac.  Dziekuje. 

Cytuj
00
Avatar użytkownika XxxxlXxxxl15 odpowiedzi
Dołączył: 07.05.2016Płeć: MężczyznaSkąd: HamburgOnline: ponad rok temuReputacja: 0
kopiuj link
cytowana odpowiedź

-

 Kraftfahrzeugsteuergesetz (KraftStG) 
Par.  1 Steuergegenstand 

( 1) Der Kraftfahrzeugsteuer unterliegt 

1 . das Halten von inländischen Fahrzeugen zum Verkehr auf öffentlichen Straßen; 

2 . das Halten von ausländischen Fahrzeugen zum Verkehr auf öffentlichen Straßen, solange die Fahrzeuge sich im Inland befinden. Ausgenommen hiervon sind ausschließlich für den Güterkraftverkehr bestimmte und verwendete Kraftfahrzeuge und Fahrzeugkombinationen mit einem verkehrsrechtlich zulässigen Gesamtgewicht von mehr als 3 500 Kilogramm, die nach Artikel 5 der Richtlinie 1999/62/EG des Europäischen Parlaments und des Rates vom 17. Juni 1999 über die Erhebung von Gebühren für die Benutzung bestimmter Verkehrswege durch schwere Nutzfahrzeuge (ABl. L 187 vom 20.7.1999, S. 42), die zuletzt durch die Richtlinie 2013/22/EU (ABl. L 158 vom 10.6.2013, S. 356) geändert worden ist, in der jeweils geltenden Fassung in einem anderen Mitgliedstaat der Europäischen Union zugelassen sind;
To niezbyt wiarygodne twoerdzic, ze urzednicy w Zoll nie znaja przepisow na mocy ktorych pracuja. 

To ich powszedni chleb, a zapis w punkcie 2 paragrafu 1, Abs. 1 jest zrozumialy i jednoznaczny. 



 Takze Twoj wywod o „niemieckim certyfikacie“ jest kompletna bzdura. Dla wszystkich instalacji LPG ma zastosowanie prawodawstwo ECE (w szczegolnosci regulacje 67R01 i 115R01), dla instalacje CNG (gaz ziemny) podlegaja regulacji ECE 110R.
I uwierz mi, ze moje informacje nie sa wyssane z palca. Od 20 lat jestem aaS w TÜV i zajmuje sie ta tematyka. 
Jedynie o montowaniu instalacji w samochodach zarejestrowanych w RFN poza  Tym krajem masz czesciowo racje. Samochody, ktore posiadaja okreslony typ w dokumentach pojazdu (Typ-Schlüsselnummer), moga od pazdziernika 2018 roku montowac jedynie instalacje LPG (kompletne systemy) posiadajace homologacje ECE 115R01. 
nie dotyczy to jednak pojazdow importowanych, ktorych instalacja LPG zostala juz odebrana i wpisana do dokumentoe pojazdu w kraju pochodzenia, jezeli tym krajem jest kraj czlonkowski EU. 

Cytuj
00
Avatar użytkownika XxxxlXxxxl15 odpowiedzi
Dołączył: 07.05.2016Płeć: MężczyznaSkąd: HamburgOnline: ponad rok temuReputacja: 0
kopiuj link
cytowana odpowiedź

-

Czlowieku, nie ma czegos takiego jak „certyfikat na Niemcy“. To, ze wkrecasz gdzies w garazu instalacje, nie swiadczy o twojej znajomosci przepisow. Zacytowalem je tutaj, lecz jesli ktos podczas wizyty w urzeduie jest na tyle glupi, ze nie potrafi sie na obowiazujace przepisy powolac, to juz jego sprawa. Od 20 lat przeprowadzam tygodniowo co najmniej 3-5  odbiorow instalacji LPG zgodnie z paragrafem 19(2) StVZO (oraz GSP), opierajac sie na powyzszych przepisach. 
jesli dla ciebie kolor jaki ma Verdampfer jest jego certyfikacja, to balbym sie jezdzic samochodem, w ktorej zalozylbys instalacje LPG. 
A teoria jest po to, aby stosowac ja w praktyce. Przynajmniej tak jest z zadtosowaniem przepisow. Jesli jakiejs „pani w okienku“ nie chce sie jednak czegos zrobic i odsyla cie z kwitkiem, gdyz nie znasz ani swoich praw, ani przepisow na podstawie ktorych ta pani MUSI zalatwic twoja sprawe, to tkwij nadal s swojej niewiedzy. Nie przekazuj jednak twoich idiotycznych, wymyslonych teorii dalej tylko po to, aby tutaj zaistniec. 
nie musisz juz odpisywac, gdyz nie mam zamiaru prowadzic dluzej tej idiotycznej dyskusji. 

milego dnia

Cytuj
00
Avatar użytkownika XxxxlXxxxl15 odpowiedzi
Dołączył: 07.05.2016Płeć: MężczyznaSkąd: HamburgOnline: ponad rok temuReputacja: 0
kopiuj link
cytowana odpowiedź

-

Piszesz o jakichs „certyfikatach“, w dodatku CE (sic!).  Takowe nie istnieja. Istnieje homologacja (w tym przypadku ECE). 

Wiec zegnam i tylko ubolewam nad tym, ze pytajacemu narobiles metliku w glowie 

Cytuj
00
rotsap
1 odpowiedź
Dołączył: 11.01.2021Płeć: MężczyznaSkąd: RemscheidOnline: ponad rok temuReputacja: 0
kopiuj link

Kontynuując temat, czy Panowie wiedzą jak to jest z przerejestrowaniem samochodu z fabrycznym LPG? Co muszę posiadać, jakie dokumenty, aby móc spokojnie w Niemczech zarejestrować. 

Auto ma 6 miesięcy i będzie darowizną od rodziny, jednak muszę je przerejestrować na 'niemieckie blachy'. Samochód jest na gwarancji.
Problem w tym że certyfikat to ECE 67 01 - innego nie ma. Z tego co wiem R-115 jest tylko dla 'przerabianych' samochodów, a tutaj było zamontowane przez producenta, jako fabryczny samochód. 
Samochód pochodzi z 2020 roku, w Polsce przeszedł wszelkie możliwe certyfikaty, norma Euro 6. 

Będę wdzięczny za pomoc. 

Cytuj
00
Avatar użytkownika Paweł TurekPaweł Turek1 odpowiedź
Dołączył: 11.05.2021Płeć: MężczyznaSkąd: GerolzhofenOnline: ponad rok temuReputacja: 0
kopiuj link

Siema ja dzis bylem na tuv polskie blachy polskie lpg gosciu chce ece115 ja nie mam i co taraz zrobic  a musze auto przerejestrowac 🤔

Cytuj
00
Dodaj odpowiedź
Zaloguj się, aby obserwować tematyBycie zarejestrowanym użytkownikiem forum
daje Ci nieograniczone możliwości!
Dołącz do nas już dziś.Zaloguj sięZarejestruj się
😊😉😄😜😂

Najnowsze tematy

Najnowsze odpowiedzi

Zobacz więcej

Nowi użytkownicy

  • Avatar użytkownika matias9102
  • Avatar użytkownika Radek
  • Avatar użytkownika marek Wrocław
  • Avatar użytkownika Stefan
  • Avatar użytkownika natalia seikowska
  • Avatar użytkownika Piotr
  • Avatar użytkownika Hannna
  • Avatar użytkownika Norbert Bukowskij
  • Avatar użytkownika Damian
  • Avatar użytkownika Lysy1488
  • Avatar użytkownika Margaret
  • Avatar użytkownika Gosia
  • Avatar użytkownika iwanwch
  • Avatar użytkownika Justyna
  • Avatar użytkownika Józef
1968 aktywnych użytkownikówŁącznie: 669034 użytkowników, 238 gości, 71 anonimowych
2977 Wszystkich napisanych tematów74357 Wszystkich napisanych postówbasiaks Najnowszy użytkownik
Pokaż więcej