Jakie ubezpieczenie/składki zdrowotne i emerytalne?

· 2k odsłon · 5 odpowiedzi · Autor:

Witam, jestem w Niemczech od kilku miesięcy, mam gewerbe jedno osobowa. Chce ogarnąć jakieś ubezpieczenie w razie wypadku. Ewentualnie jakieś składki emerytalne. Co polecacie? Nie ukrywam że zależy mi na oszczędnościach, dzięki i pozdrawiam

Dodaj odpowiedź
Odpowiedzi
odpowiedz
ZgłośOdpowiedz

Zasady i koszty ubezpieczenia             W przeciwieństwie do polskich regulacji osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą w Niemczech nie ma obecnie ustawowego obowiązku ubezpieczenia rentowo-emerytalnego, musi natomiast posiadać ubezpieczenie zdrowotne i opiekuńcze, a odpowiednią polisę może także wykupić w prywatnym zakładzie ubezpieczeniowym (najniższe to ok. 60 euro miesięcznie).             Do końca 2008 roku obowiązkowe koszty ubezpieczeniowe dla prowadzących firmy w Niemczech były wręcz symboliczne. Konieczne było jedynie opłacanie składki wypadkowej (Unfallversicherung), która zaczyna się od 10 euro miesięcznie. Od 1 stycznia 2009 roku wprowadzono przymus odprowadzania składki na ubezpieczenie zdrowotne. Indywidualne naliczanie             Składki na prywatne ubezpieczenie zdrowotne (Privatkrankenversicherung) za każdym razem są ustalane indywidualnie i nie można tu podać tabeli ze stawkami. W internecie znaleźliśmy takie przykładowe wyliczenia wysokości stawek: – mężczyzna, 31 lat, samotny, 3000 euro udziału własnego – 170 euro – mężczyzna, 31 lat, samotny, bez udziału własnego – 400 euro – mężczyzna, 40 lat, samotny, udział własny? – 210 euro – mężczyzna, 40 lat, żoną i trójką dzieci, udział własny? – 634 euro             Generalnie obowiązuje zasada, że im dana osoba starsza, tym wyższe opłaty. Za niepracującą żonę i dzieci opłaca się odrębne, także indywidualnie ustalane składki.

0-
Anonim
ZgłośOdpowiedz

Od 2009 bedac zameldowanym w Niemczech i prowadzac firme jednoosobowa masz obowiazek byc ubezpieczony zdrowotnie, panstwowo albo prywanie. Jesli juz jestes ubezpieczony, to musisz oczywiscie sam oplacac skladki jesli chodzi o emerytalne, to najlepiej skonsultowac sie z Deutsche- Rentenversicherung, gdzie normalnie pracodawca wysyla skladki, ty jako ze masz Gewerbe, mozesz sam sobie skladki odprowadzac. Jest specjalny fomularz dla osob prowadzacych wlasna dzialalnosc gospodarcza V0020 najnizsza miesieczna skladka to 84,15 euro, jesli nie placisz tych skladek lata pracy nie licza ci sie do emerytury, wec warto byc u nich ale najlepiej zrobic u nich termin i ci pewnie doradza na podstawie zarobkow albo oblicza. Ubezpieczenie od wypadku to Unfallversicherung, znajdz jakiegos maklera od ubezpieczen i on ci obliczy stawke. Pozdrawiam :-)

0-
ZgłośOdpowiedz

Ubezpieczenie wypadkowe kosztuje ok 30Euro/m-c i można odpisac od podatku,mozesz zwrocic się o symulacje kosztów ubezpieczeń jakie Cie interesują,to nic nie kosztuje a jak będzie Ci pasowalo to podpiszecie umowe

0-
ZgłośOdpowiedz

POLSKIE BIURO BIURO UBEZPIECZEŃ AGNIESZKA ADAMCZUK Mobil: 0152 26254230 Tel.: 065979026206 Fax: 065169976256 www.ubezpieczenia-saarland.com

0-
ZgłośOdpowiedz

link do biura ubezpieczeń,kontakt po polsku:

0-
Informacje o publikacji
Weilmünster, ostatnio online:
Wybraliśmy dla Ciebie