Ustna umowa najmu - pytanko

· 178 odsłon · 2 odpowiedzi · Autor:

Hej. Mam drobne pytanko i prosiłbym o radę. W sierpniu wynająłem pokój na airbnb na miesiąc, po tym miesiącu właściciel zaproponował mi wynajęcie na kolejny miesiąc (wrzesień) juz bez pośrednictwa airbnb. Zgodziłem się wynająć, nie spisaliśmy żadnej umowy, zrobiłem przelew. W trakcie jednej z rozmów napisałem do niego omyłkowo że zostaje do końca października , mając na myśli wrzesień . Dzisiaj dałem mu znać że wyprowadzę się do końca września. On rząda ode mnie zapłaty za minimum połowę kolejnego miesiąca. Wynajmując przez airbnb w zasadach wynajmu okres wypowiedzenia trwał 1 dzień, po prostu wystarczyło zapłacić za kolejną noc. Nie poinformował mnie że teraz zasady się zmieniają. I teraz : czyjestem prawnie zobowiązany do zapłaty żądanej przez niego kwoty? Czy mogę to olać i zapłacić co najwyżej za pierwszą noc października jak to było w poprzedniej umowie przez airbnb Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc Nadmienię jeszcze, że facet ma to mieszkanie już zarezerwowane na kolejne miesiące, więc nie straci za dużo, a ogłoszenie na październik już wisi na airbnb Dzięki :)

Dodaj odpowiedź
Odpowiedzi
odpowiedz
ZgłośOdpowiedz

Czesc. Wszelkie ustalenia ustne , w tym i umowa - ustna , nie maja zadnej mocy prawnej. W Twoim przypadku analogicznie . Tak wiec , mozesz pozegnac tego pana i masz czyste konto, zadnych zobowiazan. Pozdrawiam

0-
ZgłośOdpowiedz

pytanko - odpowiedzka ... skoro umowa byla ustna w cztery oczy to obaj macie podobne prawa, z tym, ze jesli prowadziliscie korespondencje pisemna i zlozyles zobowiazanie pobytu do konca pazdziernika moze to probowac wyegzekwowac. napisz korekte pisemnie i sprobuj sie dogadac

0-
Informacje o publikacji
Kraków, ostatnio online:
Wybraliśmy dla Ciebie